Dobry trening w domu

Dobry trening w domu

Dobry trening to taki, który przynosi zamierzone efekty. Jeżeli ktoś ma w planach trenować w domu, to może zakupić odpowiedni sprzęt, których w sklepach sportowych nie brakuje. Przy czym, jeżeli ktoś ma w planach dokonać takiego zakupu, to naprawdę niech użytkuje owo urządzenie. Bowiem często można spotkać ludzi, którzy kupują i …zapominają. Tak nie można robić! Ruch to zdrowie, dlatego należy o to w odpowiedni sposób zadbać.

Jak ćwiczyć na rowerze?

Dobrym urządzeniem jest rower stacjonarny (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html), który w wielu formach dostępny jest w sklepach internetowych i stacjonarnych. Mówiąc formach mamy na myśli zwykły rowerek stacjonarny, jak również takie, dzięki którym można trenować indoor cycling. Jest to bardziej zaawansowana forma jazdy na takich rowerkach, dlatego tego typu urządzenia polecane są prawdziwym specjalistom i co najważniejsze – pasjonatom! Bowiem nie są one tanie (rowerki do indoor cycling), dlatego ich kupno musi być naprawdę solidnie uargumentowane. Na pierwszy rzut niech będzie to zwykły rowerek, który ma licznik do mierzenia przejechany kilometrów i ilości spalonych kalorii. Jak ćwiczyć na takim rowerze? Rozróżnia się trzy rodzaje treningu. Pierwszy to lekki, drugi to średni, a trzeci to najmocniejszy poziom zaawansowania, jak np. wyżej wspomniany indoor cycling lub też trening interwałowy, który w dużej mierze wykorzystywany jest przy odchudzaniu. Jazdę na rowerze zawsze należy dopasować do poziomu swoich umiejętności.

Rozpoczynamy jazdę

Jeżeli planujemy lekki trening, to musi on trwać dłużej. Z kolei jeżeli ktoś planuje porządny interwał o zmiennym tempie trenowania, to musi zaplanować go krócej. Organizm człowieka nie jest w stanie znieść dużego i solidnego tempa, dlatego z takimi treningami trzeba mocno uważać, aby sobie nie zaszkodzić. Zanim ktokolwiek wsiądzie na rowerek przyda się kilka minut rozgrzewki – głównie na nogi. Rozciąganie stawów, rozgrzanie stóp. Potem można przejść do delikatnego pedałowania. Trening warto rozpocząć z tętnem utrzymującym się na poziomie 120-140. Przy takim utrzymaniu tętna można liczyć na dobre spalanie kalorii i tkanki tłuszczowej. Podczas jazdy na rowerze stacjonarnym zawsze należy utrzymywać stałe tempo jazdy. Biorąc pod uwagę interwały należy pamiętać o tym, żeby trzymać się ściśle ram czasowych – kiedy pracujemy na 110% swoich możliwości, a kiedy nasza intensywność ćwiczeń jest trochę mniejsza. Tak zaplanowany trening przyniesie odpowiednie efekty w postaci spalonego tłuszczu z organizmu, jak również lepszej kondycji.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com
Świetny trening w domowych wnętrzach

Świetny trening w domowych wnętrzach

Coraz więcej osób decyduje się na to, aby ruszyć się z ukochanej kanapy lub fotela na rzecz aktywności sportowej. Ciało, które do tej pory było przyzwyczajone do spokojnego, wręcz leniwego trybu życia, może na początku nie będzie miało super kondycji. Jednak z czasem człowiek wyrobi sobie kondycję, dzięki której  będzie mógł spalić jeszcze większą ilość kalorii. Na dobry początek można rozpocząć od treningów w zaciszu domowym do którego może przydać nam się sprzęt.

Trening anaerobowy

Jest to trening, który pozwala spalić dużą ilość kalorii za jednym razem i korzystnie wpłynąć na stan swojej kondycji. Świetną propozycją treningu anaerobowego jest bieganie lub jazda na rowerze. Dzisiaj skupimy się na tym drugim. Przy czym po domu nie będziemy jeździć na zwykłym, tradycyjnym rowerze szosowym. Przydać nam się do tego może rower stacjonarny, który nie zajmuje dużo miejsca i jest najczęściej wybieranym urządzeniem sportowym przez wielu sportowców. Nie tylko przez amatorów, ale również wielu zawodowców w swoich domach, na siłowniach ma takie rowerki, dzięki któremu można aktywnie spędzić czas nawet podczas oglądania ulubionego serialu telewizyjnego. Nie ma się więc co zastanawiać nad zakupem, tylko wybrać najkorzystniejszy model dopasowany do swoich potrzeb i można jechać śmiało przed siebie w zaciszu domowym, spokojnie nabijając kilometry i spalając kalorie. Do zalet posiadania takiego urządzenia na pewno zalicza się możliwość trenowania o każdej porze roku. Zimą raczej nikt z nas nie korzysta z tras rowerowych na dworze. Można jednak z kolei wsiąść na rowerek w domu i dbać o swoją kondycję do momentu nadejścia wiosny.

Dobrze wykonany trening

Jeżeli jednak chcemy być pewni, że trening na rowerze stacjonarnym pomoże nam spalić odpowiednią ilość kalorii, to musimy wykonywać go dobrze. Osoby, które w nieodpowiedni sposób będą do tego podchodzić, mogą pedałować bez spodziewanych efektów. Jak więc trenować? Po pierwsze regularnie. Jeżeli raz na jakiś czas będziemy wsiadać na rowerek i potem przez tydzień o nim zapomnimy lub dłużej – nic nie osiągniemy. Kluczem do sukcesu jest regularność. Kolejny krok to utrzymywanie stałego tętna podczas jazdy, które można monitorować przy pomocy specjalnych opasek na rękę. Utrzymanie odpowiedniego oddechu – wielu sportowców o tym zapomina. Trzeba trenować tak, aby móc oddychać. Jeżeli nie będziemy mogli oddychać, to na pewno zniechęcimy się do dalszego trenowania na rowerku stacjonarnym. Prawidłowe podejście do treningu zapewni nam wielką ilość spalonych kalorii.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com
Rower stacjonarny – dlaczego warto na nim trenować?

Rower stacjonarny – dlaczego warto na nim trenować?

Trening aerobowy jest świetnym narzędziem, które odpowiednio wykorzystane może pomóc ci schudnąć, rozwinąć mięśnie oraz usprawnić funkcjonowanie układu krążeniowego. Aby skorzystać z jego dobrodziejstw, nie musisz nawet wychodzić z domu. Wystarczy, że zaopatrzysz się w rower stacjonarny i poświęcisz na ćwiczenia kilkadziesiąt minut dziennie, a pierwsze efekty zobaczysz już po kilku miesiącach.

Jakie korzyści daje jazda na rowerze stacjonarnym? (h2)

Rower stacjonarny przede wszystkim gwarantuje ci pełną kontrolę nad wykonywanym treningiem. Wbudowany komputer dokładnie pokazuje prędkość, przebytą odległość oraz spalone kalorie. Ponadto, domowe warunki pozwalają zachować dowolne, stałe tempo jazdy, co podczas treningu aerobowego na świeżym powietrzu nie zawsze jest możliwe. Zmienne warunki na drodze często wymuszają spowolnienia i zatrzymania, które przekładają się na niechciane podczas treningu skoki tętna.

Trening w domu w wielu przypadkach może okazać się wygodniejszy niż klasyczna jazda na rowerze. Nie musisz tutaj bowiem planować odpowiedniej trasy, zwracać uwagi na warunki atmosferyczne lub późną godzinę. Wystarczy tylko, że wsiądziesz na rower stacjonarny i zaczniesz pedałować.

Jak powinien wyglądać trening na rowerze stacjonarnym?

Tak samo, jak przed każdym innym treningiem, przed jazdą na rowerze stacjonarnym zwróć uwagę na przeprowadzenie solidnej rozgrzewki. Dzięki temu przyzwyczaisz mięśnie i stawy do wysiłku, co pozwoli ci zapobiec ewentualnym kontuzjom i przeciążeniom.

Na trening właściwy powinieneś przeznaczyć nie więcej niż 60 minut. Taki wysiłek w ciągu dnia powinien wystarczyć do poprawienia ogólnej kondycji fizycznej i zrzucenia zbędnych kilogramów. Podczas ćwiczeń puls powinien wynosić około 130 uderzeń serca na minutę, bo taka wartość umożliwia skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej. Po upływie określonego czasu zmniejsz intensywność, aby organizm mógł nieco się uspokoić. Po kilkuminutowym odpoczynku możesz powrócić do pierwotnego natężenia ćwiczeń. Pamiętaj, aby podczas treningu nawet na chwilę nie przestawać pedałować.

Jak dobrać odpowiedni rower stacjonarny?

Skoro wiesz już jak przeprowadzić trening aerobowy w domu i jakie daje on korzyści, teraz warto skupić się na kwestii wyboru roweru stacjonarnego. Postaraj się zwrócić uwagę na trzy podstawowe kwestie:

  • rodzaj oporu (mechaniczny, magnetyczny lub elektromagnetyczny),
  • możliwość regulacji elementów takich jak siodełko, kierownica czy paski na pedałach,
  • funkcje oferowane przez komputer zamontowany w rowerze.

Najistotniejszy jest oczywiście opór. To od niego zależy przecież intensywność treningu. Większość rowerów wyposażona jest w opór mechaniczny, który wiąże się z najniższą ceną. Rozwiązania magnetyczne lub elektromagnetyczne są cichsze i dają możliwość dokładniejszej regulacji, lecz musisz za nie zapłacić o wiele więcej.

Sport zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com