Dzień: 11 maja 2020

Dobry trening w domu

Dobry trening w domu

Dobry trening to taki, który przynosi zamierzone efekty. Jeżeli ktoś ma w planach trenować w domu, to może zakupić odpowiedni sprzęt, których w sklepach sportowych nie brakuje. Przy czym, jeżeli ktoś ma w planach dokonać takiego zakupu, to naprawdę niech użytkuje owo urządzenie. Bowiem często można spotkać ludzi, którzy kupują i …zapominają. Tak nie można robić! Ruch to zdrowie, dlatego należy o to w odpowiedni sposób zadbać.

Jak ćwiczyć na rowerze?

Dobrym urządzeniem jest rower stacjonarny (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Rowery-treningowe-1027.html), który w wielu formach dostępny jest w sklepach internetowych i stacjonarnych. Mówiąc formach mamy na myśli zwykły rowerek stacjonarny, jak również takie, dzięki którym można trenować indoor cycling. Jest to bardziej zaawansowana forma jazdy na takich rowerkach, dlatego tego typu urządzenia polecane są prawdziwym specjalistom i co najważniejsze – pasjonatom! Bowiem nie są one tanie (rowerki do indoor cycling), dlatego ich kupno musi być naprawdę solidnie uargumentowane. Na pierwszy rzut niech będzie to zwykły rowerek, który ma licznik do mierzenia przejechany kilometrów i ilości spalonych kalorii. Jak ćwiczyć na takim rowerze? Rozróżnia się trzy rodzaje treningu. Pierwszy to lekki, drugi to średni, a trzeci to najmocniejszy poziom zaawansowania, jak np. wyżej wspomniany indoor cycling lub też trening interwałowy, który w dużej mierze wykorzystywany jest przy odchudzaniu. Jazdę na rowerze zawsze należy dopasować do poziomu swoich umiejętności.

Rozpoczynamy jazdę

Jeżeli planujemy lekki trening, to musi on trwać dłużej. Z kolei jeżeli ktoś planuje porządny interwał o zmiennym tempie trenowania, to musi zaplanować go krócej. Organizm człowieka nie jest w stanie znieść dużego i solidnego tempa, dlatego z takimi treningami trzeba mocno uważać, aby sobie nie zaszkodzić. Zanim ktokolwiek wsiądzie na rowerek przyda się kilka minut rozgrzewki – głównie na nogi. Rozciąganie stawów, rozgrzanie stóp. Potem można przejść do delikatnego pedałowania. Trening warto rozpocząć z tętnem utrzymującym się na poziomie 120-140. Przy takim utrzymaniu tętna można liczyć na dobre spalanie kalorii i tkanki tłuszczowej. Podczas jazdy na rowerze stacjonarnym zawsze należy utrzymywać stałe tempo jazdy. Biorąc pod uwagę interwały należy pamiętać o tym, żeby trzymać się ściśle ram czasowych – kiedy pracujemy na 110% swoich możliwości, a kiedy nasza intensywność ćwiczeń jest trochę mniejsza. Tak zaplanowany trening przyniesie odpowiednie efekty w postaci spalonego tłuszczu z organizmu, jak również lepszej kondycji.

Kobieta zdjęcie utworzone przez freepik - pl.freepik.com